خانه » خبر » ابطحی: ساختمان برخی مدارس از دور خارج است؛ چه رسد به سیستم گرمایشی آنها

ابطحی: ساختمان برخی مدارس از دور خارج است؛ چه رسد به سیستم گرمایشی آنها

سید محمد جواد ابطحی نماینده خمینی شهر

سید محمد جواد ابطحی نماینده خمینی شهر

سیدمحمدجواد ابطحی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت درباره وضعیت سیستم گرمایشی مدارس در آستانه فصل سرما گفت وزارت آموزش و پرورش مدعی نیست که همه مدارس کشور در همه نقاط از نظر ساختمان یا تجهیزات سرمایشی و گرمایشی و امکانات جانبی استانداردسازی شده‌اند؛ لذا وقتی مدارس فرسوده‌ای وجود دارد که از دور خارج است و احتمال دارد با یک زلزله کوچک یا برف و باران فرو بریزد، دیگر بحث بخاری و به‌روزسازی سیستم گرمایشی مدارس در زمره جزئیات قرار می‌گیرد.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اسکلت ساختمان برخی مدارس در حال فروریختن است، افزود: وزارت آموزش و پرورش دستورات اکید داده و سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس هم اقداماتی انجام داده ولی این نیست که تمام مدارس ایمن‌سازی شده باشند.

بودجه هزار میلیارد تومانی برای نوسازی و تجهیز مدارس

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایمن‌سازی و استاندارسازی مدارس نیاز به تأمین اعتبارات دارد، توضیح داد: هزار میلیارد تومان اعتبارات برای نوسازی و تجهیز مدارس اختصاص داده شده است؛ البته این اعتبار به صورت عام است لذا سازمان نوسازی مدارس باید ضمن بررسی اولویت‌های خود، لیستی تهیه کند و با این بودجه، آن دسته از مدارسی را که ایمن نیست یا بخاری نفتی قدیمی دارند یا از نظر سیستم گازرسانی و سیستم گرمایشی با مشکل روبرو است، در اولویت کاری خود قرار دهد.

وی با اشاره به اینکه با حجم کمبودها و فرسودگی مدارس کشور این میزان اعتبارات امسال پاسخگو نیست، تصریح کرد: اگرچه صرف داشتن بخاری نفتی در مدرسه‌ای، آن را خطرناک نمی‌کند و وضعیت برخی بخاری‌ها مطلوب است اما در برخی مدارس خود بخاری هم نقص دارد و نامطلوب است.

در برخی روستاهای صعب‌العبور چاره‌ای بجز استفاده از بخاری نفتی نیست

ابطحی گفت: در برخی روستاهای صعب‌العبور که دسترسی به آن دشوار است و گازرسانی نشده، چاره‌ای بجز استفاده از بخاری نفتی نیست و حتی اگر برق هم داشته باشند، به دلایلی همچون مصرف بالای آن یا نبود زیرساخت لازم استفاده از وسایل گرمایشی الکتریکی نیز مقدور نشده است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر قرار گرفتن استانداردسازی در چارت نیازهای اولویت‌دار آموزش و پرورش، افزود: در حال حاضر برخی مناطق کشور هم هنوز دارای مدارس کپری هستند که به جای خود باید اصلاح شود تا حیات دانش‌آموزان به خطر نیفتد./

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme