خانه » از نگاه رسانه ها » عضو کمیسیون آموزش مجلس معتقد است بسیاری از مسئولان و مدیران آموزش و پرورش با سند تحول آموزش و پرورش آشنایی ندارند.

عضو کمیسیون آموزش مجلس معتقد است بسیاری از مسئولان و مدیران آموزش و پرورش با سند تحول آموزش و پرورش آشنایی ندارند.

سید محمد جواد ابطحی نماینده خمینی شهر

سید محمد جواد ابطحی نماینده خمینی شهر

سید محمد جواد ابطحی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره نحوه اجرای سند تحول بنیادین طی چند سال اخیر، گفت: یکی کم‌کاری‌های اساسی وزارت آموزش و پرورش عدم اجرای سند تحول بنیادین است درحالیکه اقداماتی درخصوص بومی سازی سند ۲۰۳۰ انجام گرفته است.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر آموزش و پرورش پس از تنظیم این سند آیین‌نامه‌های اجرایی لازم را تدوین می‌کرد و گام به گام این مراحل را اجرا می‌نمود تاکنون حداقل ۵۰ درصد این سند محقق شده بود.

عضو فراکسیون ولایی مجلس بیان کرد: در وزارت آقای فانی بخشی از این سند با تشویق دانش‌آموزان برای شرکت در مدارس فنی و حرفه‌ای محقق شد البته باید این نکته را نیز گفت که این اتفاق با اجبار  دانش آموزان صورت گرفته است و اقدام مناسب و استانداردی نبود.

وی با بیان اینکه سند تحول بنیادین باید به صورت هماهنگ در سراسر کشور برگزار شود، اظهار کرد: این سند باید در کتب درسی، معلمان، کلاس‌های درس و… اجرایی شود که متاسفانه هنوز در کشور اقدام مناسبی در این زمینه صورت نگرفته است.

ابطحی با تشکر از نوید ادهم دبیر شورای عالی آموزش و پرورش برای تدوین این سند، خاطرنشان کرد: امیدوارم با هشدار اخیر مقام معظم رهبری و پیگیری مجلس به ویژه کمیسیون آموزش و تحقیقات این سند اجرایی شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پایان افزود: بسیاری از مسئولان و مدیران آموزش و پرورش با این سند آشنایی ندارند در مرحله اول بدنه آموزش و پرورش باید با این سند آشنا شوند تا بتوانند آن را اجرایی کنند؛ اگرچه کتاب‌هایی برای معرفی این سند تالیف شده است اما تاکنون تاثیرات لازم را نداشته است./

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme